Waar ben je naar opzoek?

25 Travel Facts

4 minuten lezen linda-bosscher Linda Bosscher

Jippie, ik heb weer een TAG. Gekregen van Mariël van Uitenthuismetkids.nl. Zij schreef ook een blog met 25 Travel Facts. Een TAG die gaat over reizen. In deze TAG ga ik in op 25 Travel Facts over mij. Wij reizen best wel vaak. Met kids en zonder kids. Mijn blog gaat niet speciaal over reizen maar af en toe komt er wel eens een blog voorbij. In deze 25 Travel Facts kun je meer te weten komen over mij idee over reizen (met kinderen).

1. Tot mijn 18de had ik nog nooit in een vliegtuig gezeten en droomde ik alleen maar van (verre) reizen. Nooit gedacht dat ik die ooit zou gaan maken. Het leek een ver-van-mijn-bed-show.

2. Ik ben in 14 landen geweest: Ierland, Frankrijk, Italië, België, Kroatië, Luxemburg, Amerika, Curacao, Bonaire, Gran Canaria, Hongarije, Oostenrijk, Roemenië, Tsjechië.

25 travel facts

3. Wij zijn best ‘lui’ en boeken onze vakanties via het reisbureau. Ze weten daar precies wat wij willen en dat scheelt ons heel veel uitzoekwerk.

4. Reizen met kinderen? Ik ben voor! Ook het maken van verre reizen is mogelijk. Dus heb je de mogelijkheid ervoor? Gaan! In februari gingen wij weer naar Curacao. Je vliegt er tien uur over maar dat is best goed te doen.

5. Onze middelste dochter was 12 weken jong toen ze meeging het vliegtuig in. We vlogen naar Bonaire. Inmiddels hebben we al wat vliegreizen gemaakt en kan ik je ook tips geven voor het vliegen met kinderen.

Bonaire 2011

6. Ik neem altijd teveel mee op vakantie en de kilo’s zijn altijd nét goed. Het gaat steeds beter…

7. Mijn man en ik gingen twee jaar geleden zonder kinderen 7 dagen naar New York. Het was fantastisch!

8. Ik ben ten huwelijk gevaagd aan het Gardameer in Italië.

9. Wij gaan minstens twee keer per jaar naar Italië. Op vakantie en/of op familiebezoek. Mijn schoonzus woont daar met haar Italiaanse man en hun drieling. Deze zomervakantie gaan we niet naar Italië maar in de herfstvakantie gaan we weer 10 dagen die kant op. Vakantie en familiebezoek.

Italie 2011

10. Het Italiaanse leven maken wij van dichtbij mee. Heel bijzonder om dan geen ‘toerist’ te zijn maar ‘familie van’. Zo worden we helemaal opgenomen in de Italiaanse schoonfamilie van mijn schoonzus, was ook een beetje onze familie is geworden (ze waren ook op onze bruiloft). Ze praten Italiaans tegen ons, al verstaan we er geen bal van, en overal gaan we mee naar toe als wij er zijn.

11. Wij willen ooit nog eens een cruise maken!

12. Ik houd heel erg van kamperen maar ik vind het nu niet handig. Toen onze oudste 1 jaar was en ik 20 weken zwanger van de tweede hebben we de tent ingepakt voor een kampeervakantie. Daarna heb ik besloten voorlopig niet meer zelf als onze kampeerspullen mee te slepen. Ik zou niet weten waar ik het moet laten. Een ingerichte tent lijkt mij dan een beter idee.

25 travel facts

13. Ik vind hotels en all inclusive vakanties best wel relaxed…

14. Ik zou nooit naar Turkije gaan. Dat trekt mij écht niet als vakantieland.

15. Ik ben drie keer naar Disney Land Parijs geweest (ook zonder kinderen) en ik vond het geweldig.

16. Toen ik jonger was ben ik met mijn ouders in Hongarije geweest en zijn we ook een paar dagen in Roemenië geweest. De armoede heeft mij aangegrepen.

17. Ik zal nooit een caravan kopen. Dan voel ik mij teveel gebonden aan de ‘sleurhut’.

New York

18. Altijd maak ik weer dezelfde fout: ik neem teveel vloeistoffen mee in mijn handbage (waaronder mijn, niet te missen, lenzenvloeistof). Negen van de tien keer moet ik het achterlaten bij de douane en negen van de tien keer word ik dan heel boos op de desbetreffende persoon. Mijn eigen stomme fout natuurlijk!

19. Je kunt al heel goedkoop vliegen. Zo boekten wij 5 tickets naar Italië (heen en terug) voor nog geen 200 euro incl. bagage.

25 travel facts

20. Ik vind het al snel te warm en ik zit niet graag in de zon… toch reis ik graag naar verre en zonnige landen.

21. Tijdens onze terugreis van New York naar Nederland probeerde iemand haar koffers door ons mee te laten nemen door de douane. Onder het mom van ‘ze had teveel handbage’. Gelukkig waren wij zo slim om dat niet te doen.

22. Ik word altijd zenuwachtig van al die bombarie rondom het inchecken en bij de douane. Al heb ik niks te verbergen…

23. Ik ben één keer op skivakantie geweest naar Oostenrijk en ik ging op skiles. Tijdens les 1 raakte ik de groep kwijt op een punt met meerdere skiliften. Op ‘eigen gelegenheid’ ben ik weer bij het goede dorp aangekomen en toen heb ik besloten om NOOIT meer op skiles te gaan.

24. Waar we ook naar toe gaan, Nederland, Europa, kamperen bij de boer, of een verre reis; ik geniet overal van als ik maar met mijn gezin ben.

Parijs 2013

25. Ik geniet ook heel erg van weekendjes weg met mijn man: Maastricht, Amsterdam of Parijs. Af en toe gaan we er even samen tussenuit om er vervolgens weer 100% tegenaan te kunnen.

26. Dit is een bonus: ik hou niet van actieve- en/of wandelvakanties. Leuk en leerzaam om dingen te zien en te ontdekken maar ik ga niet eindeloos wandelen en klimmen. Dat kunnen mijn bekken ook niet aan trouwens… al heb ik mijzelf in New York overtroffen. Nog nooit zoveel gewandeld en gezien in een paar dagen.

25 Travel Facts

Het virtuele stokje geef ik graag door aan Maxine van The Daily Max. En neem hem gerust over hoor!

Linda Bosscher

Joe! Ik ben Linda, 35 jaar en getrouwd met Mike. We hebben drie kinderen van 11, 10 en 8 jaar waarvan één al aan het pre-puberen is.

Op de bank ben ik tien jaar geleden mijn blog Love2BeMama gestart wat mijn vierde kindje is. Het is mijn passie waar ik (meer dan) fulltime aan werk. Hier deel ik eerlijke verhalen over het moederschap en kun je lezen (en volgen) wat wij allemaal meemaken. Samen met mijn man run ik het bedrijf DutchFamilyWorks.