Waar ben je naar opzoek?

2-jarig meisje overleden door ‘simpele’ batterij

1 minuut lezen linda-bosscher Linda Bosscher
2-jarig meisje overleden door ‘simpele’ batterij

Elke ouder is er bang voor: je kind wordt ziek en sterft onverwachts. Helaas is het voor de ouders van een peuter in Oklahoma werkelijkheid geworden. Ze stierf nadat ze twee dagen daarvoor opgenomen was in het ziekenhuis nadat ze blauw werd en bloed begon te spugen.

De artsen realiseerden zich dat het meisje sterfende was en eigenlijk door iets heel stoms. Dit is een waarschuwing voor alle ouders!

Het begon met koorts

De 2-jarige Brianna Florer begon koorts te krijgen. Haar ouders maakten zich daar in eerste instantie niet zoveel zorgen om. Ieder kind heeft wel eens koorts en dan is er niet meteen wat ernstigs aan de hand. De ouders begonnen zich pas zorgen te maken toen het meisje bloed begon te spugen. Ze belden meteen een ambulance en hun dochter werd opgenomen in het ziekenhuis. Na haar opname in het ziekenhuis kwamen de artsen er al snel achter dat een batterijtje, kleiner dan een cent, de boosdoener was. Het meisje had deze ingeslikt.

Een kleine batterij
Afbeelding via Dailymail

Aangetaste organen

Het meisje werd onmiddellijk overgebracht naar een ander ziekenhuis waar ze met een spoed operatie probeerden de batterij te verwijderen. De operatie duurde twee uur maar het is de artsen niet gelukt om het bloeden te laten stoppen. Haar organen aren al aangetast door de batterij.

Deze levensgevaarlijke batterij zit in veel apparaten: van afstandsbediening tot speelgoed. Jonge kinderen hebben grote kans om deze batterij per ongeluk in te slikken omdat het net zo groot is als een smartie. Kinderen denken al snel dat ze het in hun mond kunnen stoppen.

Waarschuwing voor ouders

De opa van het meisje wil dat de dood van Brianna een eyeopener is voor andere ouders zo zegt hij tegen de DailyMail. Hij ziet het liefst deze batterijen verdwijnen uit een huishouden met kinderen. Je kunt je huis nog zo ‘babyproof’ maken maar je ziet wel: zo’n simpel batterijtje kan heel veel schade aanrichten. Bij het inslikken laat de batterij schade achter aan de organen met de verschrikkelijke gevolgen van dien.

Ouders: kijk al je speelgoed na of je geen speelgoed in huis hebt met dit soort batterijen. Het kan levensgevaarlijk zijn!

Linda Bosscher

Joe! Ik ben Linda, 35 jaar en getrouwd met Mike. We hebben drie kinderen van 11, 9 en 7 jaar waarvan één al aan het pre-puberen is.

Op de bank ben ik tien jaar geleden mijn blog Love2BeMama gestart wat mijn vierde kindje is. Het is mijn passie waar ik (meer dan) fulltime aan werk. Hier deel ik eerlijke verhalen over het moederschap en kun je lezen (en volgen) wat wij allemaal meemaken. Samen met mijn man run ik het bedrijf DutchFamilyWorks.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook leuk

Bevalling & Kraamtijd

Waarom ik kwaad werd van deze reactie op een geplande keizersnede…

  • 20 uur geleden
  • 3 minuten lezen
Blogs over mamma’s en lifestyle

HG schoonmaakmiddel: Stay at Home cleaning set

  • 20 uur geleden
  • 3 minuten lezen
Kids & Media

Waarom een tablet in huis onmisbaar is

  • 1 week geleden
  • 3 minuten lezen