Een weekend Safaripark Beekse Bergen. Is het wat?

Een uitnodiging voor Safaripark Beekse Bergen; of we wilden komen met ons gezin. Nog nooit waren we hier geweest dus het antwoord was JA. We keken er erg naar uit om te gaan. Inmiddels bestaat het park 50 jaar dus het werd tijd om deze eens te bezoeken. Het laatste weekend van de zomervakantie gingen we bepakt en bezakt op weg naar het park. Op vrijdagmiddag kwamen we al vroeg aan op het het resort. Heerlijk een weekendje weg!

Weekendje Safaripark Beekse Bergen

We starten met… een autosafari!

We konden onze lodge nog niet in maar dat maakte net uit. Er was genoeg te doen op het park en we mochten al gebruik maken van alle faciliteiten. De pasjes die je thuisgestuurd krijgt geven je overal toegang voor. Op het park is veel te doen. De jongens kozen meteen voor een autosafari. Met onze eigen auto gingen gingen we op safari door het park tussen de dieren. Wat was dat leuk! Sommige dieren komen wel heel dichtbij… Vergeet niet om je aan de regels te houden: deuren en ramen dicht en dan is er niks aan de hand. Ga niet als dat gezin een tijd terug ‘even de auto uit’. Is niet aan te raden…

De giraffen vonden wij het leukst om te zien! Je hebt kans dat je wel even in de file staat want de mooie dieren staan graag voor je auto. Om drie uur waren we klaar met de safari en konden we onze lodge in. Met een code, die je van te voren thuis gestuurd krijgt, kun je je lodge in. Dit is je sleutel tijdens je verblijf. Ideaal! Wij zaten in lodge 430, het eerste huisje naast Karibu Town. Een 6-persoons huisje, erg ruim en mooi. Voorzien van twee badkamers en zelfs een sauna. Karibu Town is de centrale plaats waar de receptie, het zwembad, bowlingbaan en het Ranger Basecamp te vinden is. Op nog geen 15 meter afstand van onze lodge hadden we uitzicht op verschillende dieren die dag en nacht voorbij lopen. Het mooiste was dat je wakker werd, je gordijnen open deed en je de neushoorns, zebra’s, giraffen en kamelen langs je lodge voorbij zag lopen. Goedemorgen!

App downloaden

Op het park is zoveel te doen dat een weekend haast kort is om daar te zijn. In drie dagen tijd kun je echt niet alles zien en doen. Safaripark Beekse Bergen heeft een app. Ik raad je aan om die te downloaden want dan krijg je een goed overzicht van het park, de activiteiten en je kunt ermee reserveren voor een restaurant of bowlingbaan.

Lees ook: Gratis uitjes in Nederland voor het hele gezin!

Buiten en binnen genoeg vermaak

Gelukkig hadden we mazzel met het weer want er was zon en de temperatuur was prima. We zijn aan het eind van de middag heerlijk op het terras gaan zitten bij Karibu Town terwijl de kids in de speeltuin gingen spelen. De kinderen konden ook naar binnen bij het Ranger Basecamp waar veel animatie voor ze was. Tevens is daar een binnenspeeltuin met twee glijbanen en een leuke klimtoren. De twee heren die de animatie verzorgden doen het erg leuk.

Tegen de avond was het tijd om te eten. De pizza’s waren besteld en werden bezorgd bij onze lodge. Ze waren erg groot én lekker. Heerlijk om deze fijne dag mee af te sluiten!

Starten met een ontbijtbuffet

Onze zaterdagochtend begon goed met een lekker ontbijtbuffet in het restaurant. Je kan dit erbij boeken. Tussen 8:00 en 10:00 uur kun je dan ontbijten met verschillende soorten broodjes, beleg, fruit, koffie en thee en verse jus. Er was echt genoeg keuze!

Lees ook: 6x tips Terschelling met kinderen

Struisvogel Express en bootsafari

Na het ontbijt zijn we met de Struisvogel Express naar het Safaripark gegaan. Dit is een treintje die tussen het park, Speelland en het resort rijdt. Zo hoef je niet steeds je eigen auto te pakken. Ook hebben we nog een bootsafari gedaan. Bij de bootsafari zijn er twee opstapplaatsen. Zo kun je of eerst met de boot en daarna terug via de wandelsafari of je begint met de wandelsafari en je gaat met de boot terug. Hij gaat één keer in het uur en de tocht duurt ongeveer een half uurtje. Het is erg leuk om vanaf het water de dieren te bekijken. De wandelsafari is ook een aanrader. Wij vonden hem in ieder geval super leuk! Onderweg kom je veel speeltuinen tegen en je ziet andere dieren: apen, zeeleeuwen en nijlpaarden.

Let wel op: het is een lange route met meerdere ‘takken’. In één dag konden wij dit niet doen. Toen we rond vier uur bij onze lodge kwamen hadden de jongens nog zin om te zwemmen dus we zijn nog lekker een uurtje naar het zwembad gegaan. Het zwembad is tussen 13:00 en 16:00 uur gesloten. Handig om even te weten!

Weekendje Safaripark Beekse Bergen

De dag afsluiten in het zwembad

Er is een zwembad en een gedeelte met speeltoestellen in het water. Een leuk zwembad waar de kinderen zich goed kunnen vermaken. Na het zwemmen moesten we nog haasten om op tijd bij het restaurant te zijn. We hadden een tafel gereserveerd om lekker uit eten te gaan. We hebben prima gegeten. Er was genoeg keuze uit voor-, hoofd- en nagerechten. Wij vinden restaurants op resorts vaak best duur maar dat was hier niet het geval. Ze hanteren normale prijzen en het eten was goed en lekker. Reserveer wel even op tijd een tafeltje! Zo kun je eerst lekker eten en daarna kunnen de kinderen nog even spelen in het naastgelegen Ranger Basecamp. Na het avondeten begint daar de animatie. Na het eten zijn de kinderen daar gaan spelen en konden wij rustig natafelen.

Lees ook: Goedkoop dagje uit: Ontdek Eiland IJsselmonde

De laatste dag…

Op zondagochtend moesten we om 10:00 uur onze lodge alweer verlaten. Voor die tijd hebben we nog heerlijk ontbeten in het restaurant en daarna zijn we met een volgeladen auto weer naar huis gegaan. Op de laatste dag mag je nog van alle faciliteiten gebruik maken. Met je pasje heb je nog toegang tot zeven andere attracties. Onder andere het Aviodrome. In het weekend dat je er verblijft is het gratis en daarna krijg je nog een heel jaar 25% korting. Die gaan we dus goed bewaren!

Weekendje Safaripark Beekse BergenNog even naar Speelland

Voordat we vertrokken zijn we nog naar Speelland geweest. Met regen moet je daar trouwens niet heen gaan! Onze oudste wilde nog even karten en dat kan daar voor maar twee euro! Gelukkig kon hij het hier goedkoop proberen want zo leuk vond hij het niet 🙃.  Bij Speelland heb je nog een restaurant, snackbar en nog een leuke beachbar met een strand. Vergeet dus je zwembroek niet mee te nemen! Er is ook een glijbaan die uitkomt in het mini zwembad. Het strand konden we helaas niet bezoeken i.v.m. blauwalg. Maar dat maakt niet uit, er was verder genoeg te doen.

Zowel in Speellaand als in het Safaripark krijg je met je pasje nog een uitrijmunt t.w.v. 5 euro.

Kortom: we hebben genoten! Safaripark Beekse Bergen is echt een aanrader.

Weekendje Safaripark Beekse Bergen

Wij zijn uitgenodigd door Safaripark Beekse Bergen om hier een weekendje te verblijven en onze eerlijke mening over het park te delen.

Gastblogger

De blog die je nu leest is geschreven door een gastblogger! Er worden regelmatig blogs door gastbloggers geschreven. Iemand die zijn of haar ervaring wil delen, blogs van experts of volgers die een dagje erop uit gaan voor Love2BeMama of producten reviewen.